nippon.reismee.nl

Konnishiwa!

E: Tokio! Na een heel relaxte vlucht van slechts 10,5 uur zijn we geland in Tokio.

De KLM-stewardess in het vliegtuig had ons meteen gespot als toeristen; er waren vrijwel alleen Japanners aan boord en dan vallen wij wel op. Of we de vakantie al geboekt hadden vóór maart? Tja... Schenk nog maar een wijntje in! De meeste mensen zijn toch bang om af te reizen naar Japan en dat is natuurlijk niet zo heel raar. De stewardess zei dat we niet moesten schrikken als het ging rammelen, want in Tokio trilt altijd overal wel wat en nu zijn er nog naschokken van zondag. Schijnt heel normaal te zijn.

Citaat uit de hotelbrochure op het nachtkastje: This hotel was built using an earth-quake-proof safety construction and the latest disaster prevention equipment to withstand considerably powerful earthquakes. A construction that can withstand tremors of level 6 or higher according to the Japanese seismic intensity index, so please don not panic. Dan volgt er een lijst met praktische tips (niet bij het raam gaan staan, niet in de lift schuilen, stekkers eruit trekken, etc.). Tot de tanden toe bewapend! Ik hoop het niet mee te maken, ben een kaaskop die niet veel gewend is. En momenteel heb ik ernstig honger, dus we gaan de buurt maar eens verkennen en een hapje eten. Misschien straks meer...